STANOWISKA I PRACOWNICY
Kierownik Wydziału
Agnieszka Serafin
pok. nr 108
tel. 61-8926-291
Zastępca Kierownika Wydziału
Tomasz Lisowski
pok. nr 108
tel. 61-8926-265
stanowiska ds. gospodarki nieruchomościami
Joanna Łukasik
Weronika Kowalska
pok. nr 115
tel. 61-8926-267
Katarzyna Zawistowska
pok. nr 116
tel. 61-8926-296
Patrycja Pietruszewska
pok. nr 116
tel. 61-8926-296
Katarzyna Schlegel-Kołodziejczak
pok. nr 107
tel. 61-8926-518
Agata Schmidt
pok. nr 107
tel. 61-8926-281
ZADANIA WYDZIAŁU
1. nabywanie nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości
2. prowadzenie spraw związanych z przetargowym i bezprzetargowym zbyciem nieruchomości, w tym organizacja i obsługa przetargów
3. oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, użyczenie, najem i dzierżawę
4. najem, dzierżawa i użyczanie nieruchomości przez Gminę, w tym na cele jednostek pomocniczych
5. aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu
6. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
7. komunalizacja nieruchomości z mocy prawa i na wniosek Gminy
8. przygotowywanie wniosków o wywłaszczenie nieruchomości przeznaczonych na cele publiczne
9. odszkodowania za nieruchomości przejęte na rzecz Gminy
10. ustanawianie służebności i prawa użytkowania nieruchomości
11. wykonywanie prawa pierwokupu
12. zasiedzenie nieruchomości
13. prowadzenie ewidencji nieruchomości należących do zasobu gminnego
14. przygotowywanie informacji o stanie mienia komunalnego
15. ujawnianie na rzecz Gminy praw do nieruchomości
16. prowadzenie spraw podziałów i rozgraniczenia nieruchomości
17. ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu nieruchomości w wyniku ich podziału lub na skutek wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej
18. ustalanie jednorazowej opłaty planistycznej od zmiany wartości nieruchomości związanej z uchwaleniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
19. naliczanie opłat z tytułu bezumownego korzystania z nieruchomości
20. ochrona gruntów rolnych i leśnych w zakresie opłat za wyłączenie z produkcji
21. rozliczanie opłat za korzystanie z nieruchomości bez względu na tytuł prawny do nieruchomości –na cele Gminy (czynsze, media, prace remontowe itp.)
22. gospodarowanie gminnym zasobem mieszkaniowym oraz lokali użytkowych (z wyłączeniem budynku Urzędu Gminy przy ul. Szkolnej 13 i remiz)
23. rozliczanie opłat i należności z tytułu posiadanych przez Gminę udziałów w nieruchomościach wspólnych wspólnot mieszkaniowych (m.in. koszty utrzymania, zarządu, mediów) oraz współpraca z tymi wspólnotami
24. współpraca z wyznaczonym zarządcą (administratorem) gminnego zasobu mieszkaniowego i lokali użytkowych (m.in. zawieranie koniecznych umów i ich rozliczanie, współuczestniczenie w tworzeniu planu prac remontowych, rozliczanie opłat z tytułu dostarczenia mediów),
25. współpraca z Komisją Mieszkaniową oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Suchym Lesie w zakresie oddawania w najem lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy, w tym lokali socjalnych,
26. prowadzenie spraw z zakresu dostarczenia przez Gminę lokali socjalnych
27. prowadzenie spraw odszkodowań z tytułu niedostarczenia lokali mieszkalnych przez Gminę
28. prowadzenie rejestrów i ewidencji nieruchomości gminnych i wykorzystywanych przez Gminę z podziałem na poszczególne tryby zagospodarowania
29. prowadzenie spraw z pozyskiwaniem dokumentacji geodezyjnej na potrzeby gospodarki nieruchomościami
30. prowadzenie spraw związanych z wyceną nieruchomościami oraz opiniami i ekspertyzami z zakresu działalności Wydziału
31. nadzór nad prowadzeniem świetlic wiejskich i osiedlowych oraz domu osiedlowego w zakresie spraw organizacyjnych i administracyjno-gospodarczych
32. łowiectwo, gospodarka leśna, szkody łowieckie