Wójt Gminy Suchy Las
WÓJT GMINY
Grzegorz Wojtera
tel. sekretariat 61-8926-251
adres e-mail:
pokój 102-104
Wójt Gminy przyjmuje w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki od 14.00 do 16.00. Wskazane jest wcześniejsze telefoniczne lub osobiste umówienie się na spotkanie.
Podstawy prawne działania:
Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. t.j. z 2013r. Nr 594 ze zm.)
Zakres zadań:
Wójt jest organem wykonawczym gminy. Wykonuje uchwały Rady Gminy i zadania gminy określone przepisami prawa. Wójt kieruje bieżącymi sprawami Gminy i reprezentuje ją na zewnątrz.
Do zadań Wójta należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy;
- opracowywanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
- określanie sposobu wykonywania uchwał;
- gospodarowanie mieniem komunalnym;
- wykonywanie budżetu;
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Wójt składa jednoosobowo oświadczenia woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata Skarbnika gminy.
Wójt przygotowuje projekt budżetu gminy oraz odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy.
Wójt wydaje również decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
Wójt wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Gminy, którego jest kierownikiem.
Wójt, jako Kierownik Urzędu:
-
reprezentuje Urząd na zewnątrz,
- określa politykę Urzędu,
- zapewnia niezbędne warunki dla wykonywania przez Urząd powierzonych mu zadań,
- ustala, we współpracy z Sekretarzem kierunki polityki zarządzania zasobami ludzkimi w Urzędzie,
- wydaje zarządzenia, pisma okólne i polecenia służbowe,
- wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego wobec pracowników i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- sprawuje nadzór nad realizacją zadań wykonywanych przez Urząd oraz nad przestrzeganiem zasad praworządności,
- koordynuje działalność wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu
Nadzoruje pracę:
- Urzędu Stanu Cywilnego,
- Wydziału Nieruchomości i Planowania Przestrzennego,
- Referatu Zamówień Publicznych i Środków Zewnętrznych,
- Referatu Informacji Przestrzennej i Architektury,
- Referatu Oświaty, Sportu i Zdrowia, z wyłączeniem spraw dotyczących pożytku publicznego i współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- Referatu Promocji Gminy,
- Biura Prawnego,
- Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
- Straży Gminnej,
- audytora wewnętrznego,
- pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
- stanowiska ds. bezpieczeństwa i higieny pracy
| Odpowiedzialny za treść: | Kamila Ślęzak |
|---|---|
| Data wytworzenia: | 16.09.2025 |
| Opublikował w BIP: | Kamila Ślężak |
| Data opublikowania: | 16.09.2025 12:35 |
| Liczba wyświetleń: | 2 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.