W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wójt Gminy Suchy Las

Wójt Gminy Suchy Las - Grzegorz WojteraWÓJT GMINY

Grzegorz Wojtera

tel. sekretariat 61-8926-251

adres e-mail:

grzegorz.wojtera@suchylas.pl

pokój 102-104

 



Wójt Gminy przyjmuje w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki od 14.00 do 16.00. Wskazane jest wcześniejsze telefoniczne lub osobiste umówienie się na spotkanie.

 

Podstawy prawne działania:

Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. t.j. z 2013r. Nr 594 ze zm.)

Zakres zadań:

Wójt jest organem wykonawczym gminy. Wykonuje uchwały Rady Gminy i zadania gminy określone przepisami prawa. Wójt kieruje bieżącymi sprawami Gminy i reprezentuje ją na zewnątrz.

Do zadań Wójta należy w szczególności:

  • przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy;
  • opracowywanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
  • określanie sposobu wykonywania uchwał;
  • gospodarowanie mieniem komunalnym;
  • wykonywanie budżetu;
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

Wójt składa jednoosobowo oświadczenia woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata Skarbnika gminy.

Wójt przygotowuje projekt budżetu gminy oraz odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy.

Wójt wydaje również decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.

 

Wójt wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Gminy, którego jest kierownikiem.

Wójt, jako Kierownik Urzędu:

  • reprezentuje Urząd na zewnątrz,

  • określa politykę Urzędu,
  • zapewnia niezbędne warunki dla wykonywania przez Urząd powierzonych mu zadań,
  • ustala, we współpracy z Sekretarzem kierunki polityki zarządzania zasobami ludzkimi w Urzędzie,
  • wydaje zarządzenia, pisma okólne i polecenia służbowe,
  • wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego wobec pracowników i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • sprawuje nadzór nad realizacją zadań wykonywanych przez Urząd oraz nad przestrzeganiem zasad praworządności,
  • koordynuje działalność wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu

 

Nadzoruje pracę:

  • Urzędu Stanu Cywilnego,
  • Wydziału Nieruchomości i Planowania Przestrzennego,
  • Referatu Zamówień Publicznych i Środków Zewnętrznych,
  • Referatu Informacji Przestrzennej i Architektury,
  • Referatu Oświaty, Sportu i Zdrowia, z wyłączeniem spraw dotyczących pożytku publicznego i współpracy z organizacjami pozarządowymi,
  • Referatu Promocji Gminy,
  • Biura Prawnego,
  • Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
  • Straży Gminnej,
  • audytora wewnętrznego,
  • pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
  • stanowiska ds. bezpieczeństwa i higieny pracy

Odpowiedzialny za treść: Kamila Ślęzak
Data wytworzenia: 16.09.2025
Opublikował w BIP: Kamila Ślężak
Data opublikowania: 16.09.2025 12:35
Liczba wyświetleń: 2

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.