W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wójt Gminy Suchy Las

RSS

WÓJT GMINY

Grzegorz Wojtera

tel. sekretariat 61-8926-251

adres e-mail:

grzegorz.wojtera@suchylas.pl

pokój 102-104

 

Wójt Gminy przyjmuje w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki od 14.00 do 16.00. Wskazane jest wcześniejsze telefoniczne lub osobiste umówienie się na spotkanie.

 

Podstawy prawne działania:

Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. t.j. z 2013r. Nr 594 ze zm.)

Zakres zadań:

Wójt jest organem wykonawczym gminy. Wykonuje uchwały Rady Gminy i zadania gminy określone przepisami prawa. Wójt kieruje bieżącymi sprawami Gminy i reprezentuje ją na zewnątrz.

Do zadań Wójta należy w szczególności:

  • przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy;
  • opracowywanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
  • określanie sposobu wykonywania uchwał;
  • gospodarowanie mieniem komunalnym;
  • wykonywanie budżetu;
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

Wójt składa jednoosobowo oświadczenia woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata Skarbnika gminy.

Wójt przygotowuje projekt budżetu gminy oraz odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy.

Wójt wydaje również decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.

 

Wójt wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Gminy, którego jest kierownikiem.

Wójt, jako Kierownik Urzędu:

  • reprezentuje Urząd na zewnątrz,

  • określa politykę Urzędu,
  • zapewnia niezbędne warunki dla wykonywania przez Urząd powierzonych mu zadań,
  • ustala, we współpracy z Sekretarzem kierunki polityki zarządzania zasobami ludzkimi w Urzędzie,
  • wydaje zarządzenia, pisma okólne i polecenia służbowe,
  • wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego wobec pracowników i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • sprawuje nadzór nad realizacją zadań wykonywanych przez Urząd oraz nad przestrzeganiem zasad praworządności,
  • koordynuje działalność wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu

 

Nadzoruje pracę:

  • Urzędu Stanu Cywilnego,
  • Wydziału Nieruchomości i Planowania Przestrzennego,
  • Referatu Zamówień Publicznych i Środków Zewnętrznych,
  • Referatu Informacji Przestrzennej i Architektury,
  • Referatu Oświaty, Sportu i Zdrowia, z wyłączeniem spraw dotyczących pożytku publicznego i współpracy z organizacjami pozarządowymi,
  • Referatu Promocji Gminy,
  • Biura Prawnego,
  • Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
  • Straży Gminnej,
  • audytora wewnętrznego,
  • pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
  • stanowiska ds. bezpieczeństwa i higieny pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Życiorys: Urodzony w roku 1966. Z wykształcenia jest politologiem. Karierę zawodową rozpoczynał w Odlewni Żeliwa Śrem HCP Cegielski. W trakcie studiów zaczął pracować w polsko - niemieckiej firmie farmaceutycznej Margo. W latach 1994 - 1998 był Sekretarzem Gminy Suchy Las. W tym czasie prowadził też "Miesięcznik Sucholeski", ówczesny organ prasowy Urzędu. Od 1998r., nieprzerwanie, sprawuje funkcję Wójta Gminy Suchy Las.

Ma dwie córki, Karolinę i Martynę. Mieszka w Poznaniu. W wolnych chwilach uprawia koszykówkę i gra w tenisa. Lubi podróżować. Pasjonuje się dobrą książką, kinem i publicystyką.

 

Oświadczenia majątkowe: dostępne w załącznikach

Na podstawie art. 24i ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1153) dokonano wyłączenia części treści oświadczeń majątkowych dotyczących adresu zamieszkania składającego oświadczenie i miejsc położenia jego nieruchomości (zawarte w części B oświadczenia).

Wyłączenia danych zawartych w części B oświadczeń dokonała: Ewa Małyszek.

 

Załączniki:

Wytworzył: Ewa Małyszek
Data wytworzenia: 25.06.2025
Opublikował w BIP: Ewa Małyszek
Data opublikowania: 25.06.2025 14:02
Data ostatniej aktualizacji: 25.06.2025 14:02
Liczba pobrań: 21
Wytworzył: Dorota Majchrzak
Data wytworzenia: 02.08.2024
Opublikował w BIP: Dorota Majchrzak
Data opublikowania: 02.08.2024 14:03
Data ostatniej aktualizacji: 02.08.2024 14:03
Liczba pobrań: 8
Data wytworzenia: 16.04.2024
Opublikował w BIP:
Data opublikowania: 16.04.2024 13:50
Data ostatniej aktualizacji: 26.06.2024 13:17
Liczba pobrań: 8
Wytworzył: Dorota Majchrzak
Data wytworzenia: 02.08.2024
Opublikował w BIP: Dorota Majchrzak
Data opublikowania: 02.08.2024 14:00
Data ostatniej aktualizacji: 02.08.2024 14:00
Liczba pobrań: 9
Wytworzył: Dorota Majchrzak
Data wytworzenia: 13.06.2023
Opublikował w BIP: Dorota Majchrzak
Data opublikowania: 13.06.2023 12:26
Data ostatniej aktualizacji: 13.06.2023 12:27
Liczba pobrań: 10
Wytworzył: Dorota Majchrzak
Data wytworzenia: 13.06.2022
Opublikował w BIP: Dorota Majchrzak
Data opublikowania: 13.06.2022 09:02
Data ostatniej aktualizacji: 13.06.2022 09:02
Liczba pobrań: 6
Wytworzył: Dorota Majchrzak
Data wytworzenia: 07.07.2021
Opublikował w BIP: Dorota Majchrzak
Data opublikowania: 07.07.2021 10:22
Data ostatniej aktualizacji: 07.07.2021 10:22
Liczba pobrań: 7
Data wytworzenia: 16.07.2020
Opublikował w BIP:
Data opublikowania: 16.07.2020 10:58
Data ostatniej aktualizacji: 07.07.2021 10:22
Liczba pobrań: 12
Tagi: wójt
Data wytworzenia: 13.11.2014
Opublikował w BIP: Kamila Ślęzak
Data opublikowania: 13.11.2014 09:40
Ostatnio zaktualizował: Kamila Ślęzak
Data ostatniej aktualizacji: 08.10.2025 17:21
Liczba wyświetleń: 48

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.