STANOWISKA I PRACOWNICY:
Kierownik Wydziału
Tomasz Mikołajczak
pok. nr A15
tel. 61 8926-441
Zastępca Kierownika Wydziału
..................................
pok. nr A14
tel. 61 8926-585
stanowiska ds. budowlano-inwestycyjnych
Edyta Karpierz
pok. nr A16
tel. 61 8926-502
Maciej Przybylski
pok. nr A16
tel. 61 8926-263
Maciej Dropik
pok. nr A14
tel. 61 8926-585
ZADANIA REFERATU:
1) przygotowanie i nadzór nad budową: dróg, infrastruktury technicznej służącej prawidłowej eksploatacji dróg (w tym oświetlenia), inwestycji kubaturowych, obiektów rekreacyjnych i sportowych, których nie realizuje Referat Komunalny, wodociągów, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych,
2) sprawowanie stałego doradztwa dla kierowników jednostek organizacyjnych i spółek gminnych w zakresie prowadzonych inwestycji oraz eksploatacji obiektów,
3) prowadzenie zadań wynikających z przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, współpraca w tym zakresie z Powiatowym i Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków,
4) współpraca z administracją architektoniczno-budowlaną i nadzorem budowlanym w sprawie realizacji i egzekucji przepisów prawa budowlanego,
5) wdrażanie nowych rozwiązań technologii w zakresie dróg, instalacji i budownictwa,
6) współpraca z Referatem Zamówień Publicznych i Środków Zewnętrznych,
7) terminowe przekazywanie do Wydziału Finansowego, po zakończeniu inwestycji, odpowiedniej dokumentacji służącej jej rozliczeniu,
8) przekazywanie do opiniowania, w fazie projektowej, projektów budowy, przebudowy dróg oraz organizacji ruchu,
9) informowanie Referatu Opłat i Nabywania Nieruchomości o planowanym terminie rozpoczęcia inwestycji polegających na budowie dróg, kanalizacji sanitarnej i wodociągowej, oraz terminowe przekazywanie – po zakończeniu ww. inwestycji - dokumentacji niezbędnej do ustalenia opłaty adiacenckiej,
10) określanie i wydawanie warunków przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej,
11) organizowanie i przeprowadzanie remontów obiektów gminnych , gdy całkowity koszt inwestycji wymaga przeprowadzenia procedury wynikającej z przepisów o zamówieniach publicznych,
12) organizowanie i nadzór merytoryczny nad bieżącymi remontami obiektów gminnych - w sytuacji, gdy całkowity koszt remontu nie wymaga przeprowadzenia procedur, o których mowa w pkt.16,
13) nadzór nad prawidłowym wykonywaniem obowiązków przez inspektorów nadzoru,
14) prowadzenie ksiąg obiektów dla budynków gminnych, dbałość o terminowe przeprowadzanie wymaganych prawem okresowych kontroli instalacji,
15) kontrola terminowości wykonywania umów i zleceń oraz naliczanie kar umownych;
16) budowanie albo nadzór merytoryczny nad budową sieci teletechnicznej,
17) wdrażanie nowych technologii w zakresie energomodernizacji budynków stanowiących własność komunalną,
18) współpraca z Referatem Podatków i Opłat Lokalnych oraz ze Strażą Gminną w zakresie kontroli zgodności powierzchni zrealizowanych obiektów z deklaracją podatkową,
19) sporządzanie sprawozdań dot. infrastruktury technicznej na terenie Gminy.