STANOWISKA I PRACOWNICY
Kierownik Wydziału
Agnieszka Serafin
pok. nr 108
tel. 61-8926-291
Zastępca Kierownika Wydziału
Tomasz Lisowski
pok. nr 108
tel. 61-8926-265
stanowiska ds. nieruchomości i planowania przestrzennego
Katarzyna Rajmann-Trelka
pok. nr 107
tel. 61-8926-257
Katarzyna Zawistowska
pok. nr 107
tel. 61-8926-296
Joanna Łukasik
pok. nr 116
tel. 61-8926-267
Kacper Malatyński (w zastępstwie za Agatę Lankiewicz)
pok.116
tel.61-8926-267
Robert Nowakowski
pok. nr 11 (budynek ul.Szkolna 7, wejście od ul.Szkolnej)
tel. 61-8926-547
Sławomir Aptacy
pok. nr 11 (budynek ul.Szkolna 7, wejście od ul.Szkolnej)
tel. 61-8926-281
Katarzyna Schlegel-Kołodziejczak
pok. 9 (budynek ul.Szkolna 7, wejście od ul.Szkolnej)
tel. 61-8926-518
Daria Tomaszewska
pok.109
tel.61-8926-504
Barbara Bajan (w zastępstwie za Weronikę Kowalską)
pok. 109
tel. 61-8926-504
Barbara Rybarczyk
pok.109
tel.61-8926-509
Paweł Zieliński
pok. nr 109
tel. 61-8926-509
ZADANIA WYDZIAŁU
1) nabywanie nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości,
2) prowadzenie spraw związanych z przetargowym i bezprzetargowym zbyciem nieruchomości, w tym organizacja i obsługa przetargów,
3) oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, użyczenie, najem i dzierżawę,
4) najem, dzierżawa i użyczanie nieruchomości przez Gminę, w tym na cele jednostek pomocniczych,
5) aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu
6) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
7) komunalizacja nieruchomości z mocy prawa i na wniosek Gminy,
8) przygotowywanie wniosków o wywłaszczenie nieruchomości przeznaczonych na cele publiczne,
9) odszkodowania za nieruchomości przejęte na rzecz Gminy,
10) ustanawianie służebności i prawa użytkowania nieruchomości,
11) wykonywanie prawa pierwokupu,
12) zasiedzenie nieruchomości,
13) prowadzenie ewidencji nieruchomości należących do zasobu gminnego,
14) przygotowywanie informacji o stanie mienia komunalnego,
15) ujawnianie na rzecz Gminy praw do nieruchomości,
16) prowadzenie spraw podziałów i rozgraniczania nieruchomości,
17) ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku ich podziału lub na skutek wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
18) ustalanie jednorazowej opłaty planistycznej od zmiany wartości nieruchomości związanej z uchwaleniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
19) naliczanie opłat z tytułu bezumownego korzystania z nieruchomości,
20) ochrona gruntów rolnych i leśnych w zakresie opłat za wyłączenie z produkcji,
21) rozliczanie opłat za korzystanie z nieruchomości - bez względu na tytuł prawny do nieruchomości - na cele Gminy (czynsze, media, prace remontowe itp.),
22) gospodarowanie gminnym zasobem mieszkaniowym oraz lokali użytkowych (z wyłączeniem budynku Urzędu Gminy przy ul. Szkolnej 13 i remiz),
23) rozliczanie opłat i należności z tytułu posiadanych przez Gminę udziałów w nieruchomościach wspólnych wspólnot mieszkaniowych (m.in. koszty utrzymania, zarządu, mediów) oraz współpraca z tymi wspólnotami,
24) współpraca z wyznaczonym zarządcą (administratorem) gminnego zasobu mieszkaniowego i lokali użytkowych (m.in. zawieranie koniecznych umów i ich rozliczanie, współuczestniczenie w tworzeniu planu prac remontowych, rozliczanie opłat z tytułu dostarczania mediów),
25) współpraca z Komisją Mieszkaniową oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Suchym Lesie w zakresie oddawania w najem lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy, w tym lokali socjalnych,
26) prowadzenie spraw z zakresu dostarczania przez Gminę lokali socjalnych,
27) prowadzenie spraw odszkodowań z tytułu niedostarczenia lokali mieszkalnych przez Gminę,
28) prowadzenie rejestrów i ewidencji nieruchomości gminnych i wykorzystywanych przez Gminę – z podziałem na poszczególne tryby zagospodarowania,
29) prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem dokumentacji geodezyjnej na potrzeby gospodarki nieruchomościami,
30) prowadzenie spraw związanych z wyceną nieruchomości oraz opiniami i ekspertyzami z zakresu działalności Wydziału,
31) nadzór nad prowadzeniem świetlic wiejskich i osiedlowych oraz domu osiedlowego w zakresie spraw organizacyjnych i administracyjno-gospodarczych,
32) opracowywanie strategii, planów i programów, za które Gmina jest odpowiedzialna, w zakresie działalności Wydziału,
33) łowiectwo, gospodarka leśna, szkody łowieckie,
34) kształtowanie ładu przestrzennego Gminy,
35) przygotowanie i aktualizacja materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania gminy, strategii rozwoju gminy oraz planów społeczno – gospodarczych,
36) wykonywanie analiz dotyczących zasadności przystąpienia do sporządzenia planu i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium, przygotowywania materiałów geodezyjnych do opracowania planu oraz ustalenia niezbędnego zakresu prac planistycznych,
37) opracowywanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
38) przygotowanie i przeprowadzanie procedur uchwalania planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy,
39) współpraca z projektantami planów oraz instytucjami, służąca sprawnemu przebiegowi procesów planistycznych,
40) współdziałanie z gminną komisją urbanistyczno – architektoniczną,
41) współdziałanie z sołtysami i przewodniczącymi zarządów osiedli w zakresie organizacji zebrań dotyczących planów miejscowych,
42) opracowanie koncepcji i kompleksowych programów modernizacyjnych w zakresie infrastruktury technicznej oraz terenów zielonych,
43) optymalne przygotowanie procesów scaleń, podziałów i organizacji korzystnych dla Gminy rozwiązań ekonomicznych – na etapie przygotowania planów do uchwalenia,
44) prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę