WÓJT GMINY
Grzegorz Wojtera
tel. sekretariat 61-8926-251
adres e-mail:
pokój 102-104
Wójt Gminy przyjmuje w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki od 14.00 do 16.00. Wskazane jest wcześniejsze telefoniczne lub osobiste umówienie się na spotkanie.
Podstawy prawne działania:
Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. t.j. z 2013r. Nr 594 ze zm.)
Zakres zadań:
Wójt jest organem wykonawczym gminy. Wykonuje uchwały Rady Gminy i zadania gminy określone przepisami prawa. Wójt kieruje bieżącymi sprawami Gminy i reprezentuje ją na zewnątrz.
Do zadań Wójta należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy;
- opracowywanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
- określanie sposobu wykonywania uchwał;
- gospodarowanie mieniem komunalnym;
- wykonywanie budżetu;
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Wójt składa jednoosobowo oświadczenia woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata Skarbnika gminy.
Wójt przygotowuje projekt budżetu gminy oraz odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy.
Wójt wydaje również decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
Wójt wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Gminy, którego jest kierownikiem.
Wójt, jako Kierownik Urzędu:
- reprezentuje Urząd na zewnątrz;
- określa politykę Urzędu;
- zapewnia warunki niezbędne dla wykonywania przez Urząd powierzonych mu zadań;
- wydaje zarządzenia i polecenia służbowe;
- jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
- sprawuje nadzór nad realizacją zadań wykonywanych przez Urząd oraz nad przestrzeganiem zasad praworządności.
Nadzoruje pracę:
1) Urzędu Stanu Cywilnego,
2) Referatu Oświaty i Sportu,
3) Gminnej Pracowni Urbanistycznej,
4) Zespołu Radców Prawnych,
5) pełnomocnika d/s ochrony informacji niejawnych,
6) Straży Gminnej,
7) Biura Audytu Wewnętrznego,
8) Referatu Bezpieczeństwa,
9) Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
11) stanowiska ds. bezpieczeństwa i higieny pracy,
12) Referatu Informacji Przestrzennej i Architektury,
10) Biura NAdzoru Właścicielskiego i Współpracy z Organizacjami.
Życiorys: Urodzony w roku 1966. Z wykształcenia jest politologiem. Karierę zawodową rozpoczynał w Odlewni Żeliwa Śrem HCP Cegielski. W trakcie studiów zaczął pracować w polsko - niemieckiej firmie farmaceutycznej Margo. W latach 1994 - 1998 był Sekretarzem Gminy Suchy Las. W tym czasie prowadził też "Miesięcznik Sucholeski", ówczesny organ prasowy Urzędu. Od 1998r., nieprzerwanie, sprawuje funkcję Wójta Gminy Suchy Las.
Ma dwie córki, Karolinę i Martynę. Mieszka w Poznaniu. W wolnych chwilach uprawia koszykówkę i gra w tenisa. Lubi podróżować. Pasjonuje się dobrą książką, kinem i publicystyką.
Oświadczenia majątkowe: dostępne w załącznikach
oświadczenia majątkowe sprzed roku 2014 – w archiwalnej wersji BIP