Urząd Gminy Suchy Las, realizując zapisy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011r. Nr 209, poz. 1243), udostępnia osobom uprawnionym (doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się) następujące formy kontaktu:
• poczta elektroniczna: ug@suchylas.pl
• fax: 61 8125 212
• telefon: 61 8926 256 (za pośrednictwem osoby przybranej)
Osobie uprawnionej podczas załatwiania spraw urzędowych w Urzędzie Gminy Suchy Las przysługuje prawo do skorzystania z usług tłumacza (PJM, SJM, SKOGN). Chęć skorzystania z pomocy tłumacza uprawniony zobowiązany jest zgłosić na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
Zgłoszenia należy dokonać na formularzu dostępnym w załączniku.
Zgłoszenie osoby uprawnione mogą składać za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu lub osobiście w Biurze Obsługi Interesanta (hol budynku Urzędu).
Zgłoszenia przesłane pocztą elektroniczną lub faksem - w dni wolne lub poza godzinami pracy Urzędu Gminy Suchy Las - będą potwierdzane w pierwszy dzień roboczy następujący po dacie odbioru maila lub faksu.
Osoba uprawniona w dniu dokonania zgłoszenia zostaje poinformowana (we wskazany we wniosku sposób) o możliwości realizacji usługi we wskazanym we wniosku terminie. W przypadku braku dostępności tłumacza osobie uprawnionej zostanie wskazany inny możliwy termin realizacji świadczenia.
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i Nr 171, poz. 1016).